May 29, 2013

Membeli Tidur Yang Berkualiti

Hai,

Kebelakangan ini, bila bangun tidur selalu rasa sakit-sakit di leher. Maklumlah budak baru nak membesar memang tidur lasak. Orang tua-tua dulu selalu salahkan bantal, kena jemur dan sebagainya. Tapi tak cukup berkesan untuk saya.

Tahun lepas ada juga saya kena 'salah bantal' ni. Sampai tak boleh pusing kepala bila memandu. Bukan setakat sakit tengkuk, campur pulak dengan pening kepala tahap jalan pejam mata punya. Selepas 2x sesi urutan badan baru saya kembali normal.

Baru-baru ini kena lagi dalam bulan lepas. Cadangan Wildcutecat untuk membeli bantal yang mahal menyebabkan saya terbeli bantal yang berharga RM50. Itulah bantal paling mahal saya pernah beli. Lebih kurang la sebab saya lupa harga sebenarnya. Beli pun kat Giant Senawang jek.

studio one comfort medic memory pillow
studio one comfort medic memory pillow..

3 hari pertama guna bantal ni memang best, sebab boleh parking kepala betul-betul kat lobang tengah tu. Tapi masuk hari ke4 dah kurang best, satu sebab bantal ni walaupun mahal tapi nipis je dan cepat melepet. Kena letak bantal lain kat bawah dia baru selesa. Tapi masalahnya kalau buat macam tu tak dapat la saya tidur mengereng. Lagi satu sebab dah ada dua lapis jadi bantal ini selalu beralih ke tempat lain selain dari kepala saya. Sungguh tak mencapai objektif.
Dunlopillo
sleep better kalau duit ado...
Kemudian kami jalan-jalan di Jusco Seremban 2, ternampak pulak promosi tilam Dunlopillo dan aksesori. Promoter pulak tanya pasal masalah saya dan mencadangkan kepada saya untuk mencuba bantal Orthorest Memory Foam Pillow. Mula-mula saya cuba sambil berdiri tapi promoter tu suruh saya baring atas tilam harga RM7000 tu (takkan tidur berdiri pulak kan). Wow! Rasa macam tidur kat tepi air terjun sambil berbuai-buai. Memang best. 

orthorest
member of Sime Darby group rupanya...
orthorest memory foam pillow
Rupa bantal dia macam ni la.

Kami terus beli 2 set sebab Wildcutecat percaya testimoni saya tadi. Sekarang dah hampir 2 minggu kami menggunakan bantal ini. Bagi Wildcutecat, dia tak rasa perubahan sebab dia memang takde masalah tidur. Tapi saya rasa memang best dan tak sia-sia invest untuk beli. Bantal dia agak tebal, memang memory foam yang akan kembali ke bentuk asal selepas digunakan dan boleh digunakan dalam pelbagai posisi. Sesuai untuk saya yang selalu kehilangan bantal ketika tidur.

Selain tu, saya juga rasa segar bila bangun tidur, kurang pening kepala dan senang bangun pagi. Siapa kata bantal mahal susah nak bangun? Itulah sebab kualiti tidur itu lebih penting dari kuantiti. Target lepas ni nak beli tilam pulak sebab tilam tu pun guna memory foam juga.

Sekarang ialah masa untuk mengalami 5 peringkat tidur sampaikan saya tak sedar sampai ke pagi. Walaupun Wildcutecat selalu cakap saya selalu bangun marahkan Arissa yang melalak tengah malam, tapi itu bukan aku (Kerispatih) atau versi englishnya it wasn't me (Shaggy). Hoho
  
Oleh itu bagi anda-anda yang mengalami masalah macam saya bolehlah mula mencari bantal ini. Memang tak menyesal walaupun ia akan menjadi bantal yang paling mahal pernah anda beli.

Sekian.
----------------------------- 
*Anda rasa entry ini bermanfaat untuk orang lain. Jika ya, sila kongsi dengan menggunakan button share di bawah. 
*Sila tinggalkan komen di ruangan ini sekiranya anda ada sebarang pertanyaan, telah mencuba tutorial/tips/pandangan saya ataupun sekadar ingin meluahkan pendapat anda. Saya akan cuba respon dengan secepat mungkin.

4 comments:

  1. BAIKLAH.... SAYA AKAN BELI ATAS TESTIMONI ANDA

    ReplyDelete
  2. Alamaaaaak....baru terbeli studio one kat giant senawang !!

    ReplyDelete
  3. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi wwwasianbet77com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete