August 1, 2011

- selamat berpuasa -

Salam Ramadhan semua...macma biasa la kan, dan Ramadhan ni kena la puasa bagi yang beragama Islam tu...Kalau bukan takpe la, boleh puasa daging je...Semoga puasa kali ini lebih baik dari puasa tahun lepas...kalau hidup tahun depan, semoga lebih baik dari tahun ni punya ye...

Seperti biasa, lagu faveret aku sempena Ramadhan ini...Sama macam tahun lepas, dan tahun sebelum itu, terimalah....Tompi...



Tompi - Ramadhan Datang
Ramadhan datang alam pun riang 
menyambut bulan yang berkah 
umat berdendang kumandang azan 
pertanda hati yang senang 
hoo… hati yang gembira 
hoo… penuh suka cita 

Sebulan kita kan berpuasa 
melawan lapar dahaga 
kalahkan nafsu rayuan syetan 
menjadi insan yang taqwa 
hoo… hati yang gembira 
hoo… penuh suka cita 

Tarawih dan tadarus 
bersujud di tengah malam 
berzikir dan berdoa 
menyebut asmaMu ALLAH 
dan tak lupa berzakat 
sempurnakan kewajiban 
mensucikan jiwa 
sebagai insan yang fitri 

Tarawih dan tadarus 
bersujud di tengah malam 
berzikir dan berdoa 
menyebut asmaMu ALLAH 
dan tak lupa berzakat 
sempurnakan kewajiban 
mensucikan jiwa 
sebagai makhluk ALLAH

Nak dengar donlod sendirik okeh...huhu
Tompi
Rupa Tompi
p/s: Tahun ni tak dengar lagu raya lagi...semalam dengar Era...hari ni tak tau la kan...

4 comments:

  1. nasib baik tajuk entri tiga-tiga tahun tak sama.

    ReplyDelete
  2. mekchu: xbley, ni lagu tema aku..

    wildcutecat: tajuk kena lain da...nanti google detect error...huhu

    noRa: selamat untie Nora...suda ada ehem ehem lum...huhu

    ReplyDelete