October 8, 2010

: cerminku retaaak seribuuu

Nak nyanyi, nyanyi. Tapi sila ikut irama lagu Siti, “hendaklah, hendak hendak ku tawan”. Tak ingat pulak apa tajuknya. Tapi entry ini tiada kaitan dengan lagu itu. Ianya mengenai kompressor milik aku yang pecah cermin. Tengahari Rabu ketika nak keluar ber’dating’ dengan Wildcutecat, aku terperasaan perubahan cermin kereta aku. Dalam hati aku berkata, “cantik jugak cermin kereta aku ni ek”. Slow but steady, baru aku perasan cermin kereta aku dah pecah.

Terus aku contact En. Mazli a.k.a Abang Misai untuk bertanyakan kos menukar cermin baru. Lega, masih dalam kemampuan aku. Plan asal nak buat minggu depan tapi pagi tadi tetiba lak tangan aku gatal mempowerwindowkan cermin belakang. Langsung sengot. So, aku buat la terus hari ini memandangkan aku banyak kerja luar lagi minggu2 mendatang.

outside-view Ini pemandangan dari luar…..cantik tak???

inside-view 
Ni pulak dari dalam…

post-mortem
post mortem yang dijalankan menunjukkan terdapat kesan batu kecil…mungkin disebabkan oleh aktiviti pemotongan rumput yang tidak bertauliah….

helping-hands Terima kasih diucapkan kepada En. Salmi dan En. X yang membantu aku ke bengkel kereta….

Masa yang diambil untuk menukar cermin adalah dalam 1 jam. Lepas ni, kalau ada sesape ada problem dengan cermin kereta boleh contact aku untuk dapatkan harga yang  menarik ye…

5 comments:

  1. sengot tu apa?
    sib baik jugak dia sengot.. kalo tak sengot smpai skang ko tak tukar kan..

    mr.x.. mr.y.. lepas ni tukar seksyen okeh....

    ReplyDelete
  2. sengot tu senget+bengot...huhu...

    ReplyDelete
  3. @mek chu : terus mahu tukar mr x dan mr y ke seksyen mana? haha..

    ReplyDelete
  4. iyiana:
    multimedia la..mana lagi...hehe..

    ReplyDelete
  5. trimakasih infonya gan....
    ...
    sangat menarik dan bermanfaat...
    mantap..

    ReplyDelete