August 11, 2010

: salam ramadhan

Selamat berpuasa kepada semua. Semoga ramadhan tahun ini membawa lebih banyak pengertian dalam hidup kita berbanding tahun2 sebelumnya. Selamat menambah pahala dan mengurangkan dosa. Sebab aku suka lagu ni, aku tepek sekali lagi kat sini untuk tatapan kita semua.

Tompi - Ramadhan Datang

Ramadhan datang alam pun riang
menyambut bulan yang berkah
umat berdendang kumandang azan
pertanda hati yang senang
hoo… hati yang gembira
hoo… penuh suka cita

Sebulan kita kan berpuasa
melawan lapar dahaga
kalahkan nafsu rayuan syetan
menjadi insan yang taqwa
hoo… hati yang gembira
hoo… penuh suka cita

Tarawih dan tadarus
bersujud di tengah malam
berzikir dan berdoa
menyebut asmaMu ALLAH
dan tak lupa berzakat
sempurnakan kewajiban
mensucikan jiwa
sebagai insan yang fitri

Tarawih dan tadarus
bersujud di tengah malam
berzikir dan berdoa
menyebut asmaMu ALLAH
dan tak lupa berzakat
sempurnakan kewajiban
mensucikan jiwa
sebagai makhluk ALLAH

p/s : apsal lagu raya dah pasang sejak semalam nih??? Buat aku angin je, puasa pun belum dah heboh nak raya…

7 comments:

  1. biasalah tu, pasang lagu raya awal-awal nak bagi semangat shopping raya...huhuhu

    ReplyDelete
  2. masa utk menguruskan badan.. kita lumba sape kurus dulu..

    selamat berpuasa utk korang..

    ReplyDelete
  3. wildcutecat:
    xsemangat pun...biasa je rasanya..

    JMY:
    Selamat puasa keju...

    Mekchu:
    kompom a ko kalah chu...aku kan mmg kurus...huhu...

    ReplyDelete
  4. eehehe..suke btoi tgk korang berdua nih... baju same kaler sokmo... >,<

    ReplyDelete