February 7, 2010

: dulu dan semalam

Semalam aku lihat tubuh kau kaku
pucat dan lesu
najismu orang bersih dan sapu
tak pernah dulu
terbaring mandimu

Dulu kau bangga wajahmu
penuh emosi, memujuk rayu
padahal semua tipu

Dulu kau bangga kekuatanmu
otot kekar sandaran gadis bertamu
itu aset dan modal katamu

Dulu kau bangga dengan ayatmu
aku dan kau sama pemburu
jenis yang sama menghidu bau

Semalam aku lihat tubuh kau kaku
aku tahu kau tunggu aku
akhir kita sama walau matimu dulu
kita kan sekutu
hidup berkalang noda dan nafsu

12 comments:

  1. Errr.. Mcm nak faham.. Baca 2 3 kali. Baru betul2 faham. Sajak for sumone yg dh tiada I guess..

    ReplyDelete
  2. Tiha:
    betul tu utk org dah tiada...Ilham ziarah org meninggal...tapi xde kaitan dgn dia la...hehe..

    Faarihin:
    janji faham...hehe...

    ReplyDelete
  3. salam ziarah....salam kenal....cantik sajak...saya andaikan sajak la ni....

    ReplyDelete
  4. Alimaz-Kembara Terasing:
    salam...xtau la sajak ke x...tau tulis je...hehe...

    ReplyDelete
  5. p/s: sebenarnya saya paham sket2 aje.. hehehe.. (^__^)

    ReplyDelete
  6. Faarihin:
    sket2 lama2 jadi bukit...hehe...

    ghimau:
    jom ramai2 kita lawat blog en. ghimau...huhu...

    ReplyDelete
  7. kawan ke ngan org yng termasuk dlm sajak?

    ReplyDelete
  8. kawan ke ngan org yng termasuk dlm sajak?

    ReplyDelete