December 22, 2009

+ lenakan aku seketika +

Kekadang
aku letih melihat manusia
yang suka menyeksa
saudara sebangsa
saudara seugama

Kekadang
aku letih membuat dosa
seharian di depan peti kaca
boleh membawa
jalan ke neraka

Kekadang
aku letih mendengar cerca
bercampur fitnah dan adu domba
salahkah aku untuk gembira
masing-masing kan punya cara

Kekadang
aku letih dengan mereka
bila tidak diberi, dipinta
bila diberi, tak cukup pula
bila senyap semua meneka

Selalu
aku letih meminta
bukan untuk kaya
aku cuma ingin bahagia
bukankah itu mahu kau juga?

Cuma
sekali ini aku pinta
lenakan aku seketika
aku dah letih dengan dunia
dengan dosa dan manusia

Namun
Jika takdirMu untuk selamanya
aku rela
aku redha
aku sedia

10 comments:

  1. ouh..mendalam ni...
    ko mmg ske ek cam berpuisi sme ni..
    bgos2..keep it up..
    orait !!

    ReplyDelete
  2. wah.. pandai erk buat puisi...

    ReplyDelete
  3. bro ni apekes bro? ko ada buet sesuatu ke.. hehhe

    kekadang
    Kfc memanggil aku
    Tapi aku tak ada duit
    Dan Kfc asyik memangil aku
    Kerna disitu ada awek chantix.

    to be continued.


    www.pengerindu.com

    ReplyDelete
  4. Aus, thanx bro...suka pun tapi xpandai pun...idea tiba2 dtg je...dulu tulis atas kertas selalu hilang...skang kan dah ada blog :-)...

    zella, xpandai la...jujur je (jujur ke? ahaks)...hehe..

    Me J, xde wat apa2 la...suci lg nih..huhu...idea lepas mkn tgh mlm...pasni Mr J, nak smbg McD lak ke?? heheh...

    ReplyDelete
  5. comey ke Aidi-Safuan?? malunya diriku...huhu...

    ReplyDelete
  6. ahaha..
    skang da ade blog..senang..kalo atas kertas nak simpan lagi satu hal..

    haha..tapi aku rase kepuasan tulis atas kertas lg tinggi woo..

    itu pun kalo tulisan cantek la..mcm aku..hampeh..haha..

    ReplyDelete
  7. tulisan aku lg syahdu kalau dibaca...huhu...tp unsur seni tinggi la...tu yg mahal tu...huhu...

    kena cari blk la manuskrip lama2 tu...mana tau ada yg berkualiti lak utk dipublishkan...huhu...ada ke??

    ReplyDelete
  8. waaa lan...nak nangisla keju baca..

    ReplyDelete
  9. huhu...jgn la keju...huduh...huhu...xcomey lg nanti...huhu

    ReplyDelete