August 21, 2009

+ ramadhan datang +

Tompi - Ramadhan Datang

Ramadhan datang alam pun riang
menyambut bulan yang berkah
umat berdendang kumandang azan
pertanda hati yang senang
hoo… hati yang gembira
hoo… penuh suka cita

Sebulan kita kan berpuasa
melawan lapar dahaga
kalahkan nafsu rayuan syetan
menjadi insan yang taqwa
hoo… hati yang gembira
hoo… penuh suka cita

Tarawih dan tadarus
bersujud di tengah malam
berzikir dan berdoa
menyebut asmaMu ALLAH
dan tak lupa berzakat
sempurnakan kewajiban
mensucikan jiwa
sebagai insan yang fitri

Tarawih dan tadarus
bersujud di tengah malam
berzikir dan berdoa
menyebut asmaMu ALLAH
dan tak lupa berzakat
sempurnakan kewajiban
mensucikan jiwa
sebagai makhluk ALLAH

*************************************

Selamat menyambut ramadhan semua...Salah silap harap dimaafkan....Bersama2 lah kita mencari keredhaan Nya pada Ramadhan kali ini....I C U When U Get There....

August 13, 2009

+ 15hb ini +

Tak sabar aku menanti tarikh 15hb Ogos ini. Jantungku kencang berdegup. Mungkinkah tamat segala penantian aku selama ini ataupun bermula satu lagi penantian yang panjang? Apapun aku redha.

English Premier League Season 2009/2010,
Sienta la pasiĆ³n!!!
Untuk itu aku ingin nyanyikan 1 lagu. Seperti biasa, aku penuh dengan lagu. "Glory, glory Man United. Glory, glory Man United".

p/s aku tengok je pandai, main hampeh.

+ ogos, bulan mengkurus diri +

Aha, bertemu kita lagi di celah-celah kesibukan menjalani latihan intensif ala tentera selama 3 minggu ini. Berturut-turut kursus aku bulan ni. Naik muak gak aku makan kat hotel. Huhu...Apa boleh buat, dah diarahkan aku terpaksa la melatih diri bulan ni.

Bermula dengan latihan CMS Liferay di Langkawi minggu lalu, aku kemudian bertolak ke Port Dickson untuk kursus pegawai pengiring istiadat pertabalan Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan selama 3 hari. Balik dari PD, aku terus melatih diri aku di Royale Bintang untuk kursus PHP.

Minggu depan aku kursus SQL Server kat KL lak. Bersama gadis manis beranak 1. Jangan jeles a.

August 5, 2009

+ hujan +

Hujan,
Kau hadir saat tak ku perlukan
Kau lambang kesuburan ketandusan
Satu percintaan yang resah menantikan
Sebuah jawapan kepastian

Hujan,
Lenyapkanlah segala keraguan
Berikan kucupan kebahagiaan
Pada percintaan selepas resah menantikan
Sebuah jawapan kepastian

kiss in the rain
gambar hiasan..ehsan google..

August 1, 2009

+ aku dah hebat main tennis +

Korang mesti segan dan kagum dengan aku kan bila baca tajuk entry kali ni??

Segan??

Kagum??

Mengaku je la...kan senang...

Aku sekarang dah sama taraf dengan Mikey Calderera, William Figueroa, Jose Gomez dan yang paling penting Robert Dee...

Siapa mereka??

Tentulah pemain tennis....

Macam aku...

Apa lagi persamaan kami??

Sila klik link di bawah dan cari persamaannya...

1. http://blog.nj.com/hudsonhssports/2009/05/hudson_county_boys_tennis_resu_17.html

2. Tennis Warehouse Forum

Kalau jumpa simpan sendiri. Jangan heboh2...

Hehe...

+ aku tak biasa +

Alda - Aku Tak Biasa

Mungkin diriku harus pergi
Selamanya darimu
Atau ku harus mengakhiri
Cinta ini kepadamu

( 1 )
Kini cintaku telah kau bagi
Tak sanggup ku hadapi semua ini

( korus )
Aku tak biasa, bila tiada kau di sisiku
Aku tak biasa, bila ku tak mendengar suaramu
Aku tak biasa, bila tak memeluk dirimu
Aku tak biasa, bila ku tidur tanpa belaianmu
Aku tak biasa, aku tak biasa

Ku cuba untuk terus berlalu
Dari hatimu namun tak bisa
Bayangan itu sering mengganggu
Dari tidurku, ku menangis

( ulang 1 )

( ulang korus )

Aku tak biasa, bila tiada kau di sisiku
Aku tak biasa, bila ku tak mendengar suaramu
Aku tak biasa, bila tak memeluk dirimu
Aku tak biasa, bila ku tidur tanpa belaianmu

*************************************************************************
Gila jiwa lagu ni, aku dengar masa balik main tenis tadi. Owh, aku tak biasa!!!!!