January 7, 2009

+ 7 days into 2009 +

Hari ini genap la 7 hari kita melangkah ke tahun 2009....Aku nak mengambil kesempatan untuk review balik azam2 dungun aku yang telah terpahat di dalam memori usang aku ini....

Kalo ada yang tanya kenapa nak tunggu 7 hari?? Nape tak buat macam SKT tu??? Bulan 6 baru nak review...Ataupun macam kajian separuh penggal yang kita selalu dengar tapi tak faham apa benda alah nye tu...Adakah kerana mukaku yang mirip Beckham??? Suka citer Se7en dan Seven Samurai??? Ataupun kerana suka beli Eclipse kat 7e??? Ataupun sebab aku tak suka 7up mahupun Seven Seas??? Tak payah la fikir banyak2, sukati aku la nak buat bila2 yang aku suka....hahaha

Aku review terus la ek...kang aku melalut lak susah korang....Azam aku yang pertama ialah...jeng jeng jeng.....ye salah jawapan anda....jawapannye ialah, nak katakan tidak pada merokok....hahaha...Korang jangan la tuduh aku pro KJ lak....bukan, tujuan aku adalah untuk menjaga kesihatan diri ini untuk orang2 yang tersayang...I treasure my life as I treasure my love one....arguebly the most underrated quotes in my life...di samping itu aku juga ingin menabung untuk masa hadapan anak2 aku...yela, tak lama lagi anak aku yang sulung dah nak masuk U, yang 2nd tu amik PMR lak tahun ni, yang bongsu baru masuk darjah 1...giler banyak duit kena pakai kan...elok lah kalo aku start menyimpan dari skrg...so, sebelum anak2 masuk 3 orang  baik aku cari duit untuk mak (atau mak2) diorang tu dulu...hehehe....Azam ini nampak nye agak sukar dicapai terutama sekali ketika jiwa dilanda keresahan...mungkin bila laut kurang bergelora nanti aku berjaya mencapainya....sekarang ni dalam proses mengurangkan kuantiti bukan kualiti dalam sehari....Insyallah, doakan aku berjaya....

Azam aku yang kedua aku skip kan sebab aku dah tercakap dalam perenggan di atas...Terus masuk azam ke3 iaitu aku nak mendalami beberapa ilmu kebatinan yang dah lama aku idam2 kan selama ini...kalo boleh biarlah ilmu yang bermanfaat untuk aku dan masyarakat setempat di dunia dan di akhirat....hehehe....Nanti2 aku share ilmu2 itu untuk korang skali ek....tak kan la aku sorang2 je nak masuk syurga....korang mesti nak gak kan??? kan??? kan??? tapi tak nak mati, pelik tul la....maksud aku tak nak ingat mati...Jangan lah apabila keranda dibawa, baru bercucuran air mata....kata2 Alam Perwira ni memang syahdu...sinonim dengan sembahyang lah anda sebelum anda disembahyangkan....

Ada 1 azam yang telah aku dropkan seawal minit pertama.....hehehe...bukan apa, maklum lah bila kurang merokok ni selera makan pun bertambah....asek lapar je aku.....bertambah gebu la pipi aku ni...korang jgn suka2 lak nak cubit2....aku reserve kan untuk gadis2 je....korang jgn harap la nak sintuh....hahaha....tapi aku akan cuba mengekalkan bentuk tubuh usher aku ini dengan bersenam sekerap mungkin...apa ingat orang orang ensem tak payah senam ke???

Itu je la azam aku untuk tahun ni....takder la ambitious sangat kan.....biasa2 je....ala, korang takyah la kutuk2 azam aku ni...azam korang macam best sangat je....hehehe

No comments:

Post a Comment